dimecres, 5 de novembre de 2008

Facebook

La teoria dels sis graus és una teoria sociològica dibuixada durant els anys 50 i que sosté que podem arribar a contactar amb qualsevol persona al món a través de, com a màxim, sis persones. És a dir, ben estudiats, fent sis passos, jo podria contactar amb Osama Bin Laden, Jovanotti o Cañita Brava. És la teoria en la qual es basa el Facebook, aquest nou fenomen de la xarxa. He de reconèixer que fins la setmana passada era un anti-Facebook, i en el fons ho continuo sent, perquè crec que l'amistat es fa, es teixeix, en el contacte cara a cara, en la relació humana directa, i que la paraula "amic" no es pot utilitzar tant a la lleugera com es fa en el Facebook. Hi ha moltes persones de les que tinc a la meva llista d'"amics" del Facebook que no són amics, sinó que entrarien en la categoria de "coneguts i saludats", com va escriure Josep Pla. Però també he de reconèixer que el Facebook m'ha permès contactar amb persones amb qui tenia interès en parlar i de les quals, en alguns casos, no tenia cap contacte.

I també he de reconèixer que el Facebook té una altra virtut: retratar fantàsticament els hipòcrites. En els últims dies, hi ha hagut dos periodistes que han trobat plaer repetit en rajar públicament i, fins i tot, arengar quals dictadors de república bananera la gent del seu entorn en contra de l'empresa en la qual treballo. Sense cap vergonya. I sense cap vergonya, també, i al mateix temps, volen ser els meus "amics" a través d'una sol·licitud al Facebook. Lògicament, l'he deixat caure en la paperera de l'oblit, perquè em puc relacionar amb molta gent, fins i tot amb gent que conec ben poc i a quí sí que he agregat. I si algun dia es pregunten per què no els contesto, i potser fins i tot arriben a visitar aquest bloc, sàpiguen que jo, amb hipòcrites i falsos, no m'agrada relacionar-m'hi.

2 comentaris:

oriolvidal ha dit...

Molt bé, però hi has caigut. De ple. Ja només deu faltar-hi el de Tarragona.

Jerry ha dit...

Falta, falta. L'espero.