dijous, 15 de gener de 2009

Adéu, Digital Plus (primera part?)

Aquest és un post de servei, per a tots aquells als quals, com a mi, els arriba un moment a la vida que han de prendre una decisió. En aquest cas, la meva ha estat donar-me de baixa de Digital Plus, un servei de televisió per satèl·lit del qual he estat client durant quatre anys però que ara, pràcticament, no utilitzo per qüestions diverses, bàsicament d'horaris laborals. A més, per l'estona que estic a casa, la TDT ja satisfà sovint les meves inquietuds televisives, i si no, sempre queda el "remei Groucho Marx"; apagar la tele i agafar un llibre, que me'n queden uns quants de pendents. (Per cert, ara n'estic llegint un d'extraordinari: "44 Days", de David Peace. La història en primera persona dels 44 dies en què Brian Clough va exercir com a mànager del Leeds United dels carnissers, amb Bremner i companyia.)
Abans d'iniciar el procés, però, vaig documentar-me. Sabedor dels atemptats que aquestes empreses perpetren contra els seus clients davant la passivitat més absoluta de les autoritats i per més que les associacions de consumidors facin el que poden, vaig anar a petar a diverses pàgines i blocs on es donaven diferents alternatives perquè el procés de la baixa fos exitós. Al final, n'he acabat fent un "matxembrat" que us passo per si algun dia us hi trobeu. Això sí, és un procés que encara no està completat del tot. A saber:

1) Intenteu-ho primer "per les bones". Truqueu al 902 11 00 10, i com que és de pagament, només que la veu enllaunada us digui "si quiere..." premeu el 0; és el vostre número. Us faran dir el motiu de la vostra trucada. En aquest cas, us recomano que digueu simplement "contrato". Curiosament, en la meva primera trucada, després de dir "darme de baja del servicio", em van tenir diversos minuts penjat sense cap resposta. En la segona, després de dir "baja contrato", es va tallar la comunicació. En la tercera, després de dir "contrato", em van atendre.
1 Bis) Quan us atenguin, a part de preguntar-vos per què us doneu de baixa, us ofertaran alguna cosa perquè us quedeu. Per l'experiència personal i pel que s'explica en els blocs, les ofertes van des d'un determinat temps pagant la meitat, fins a un temps d'un determinat paquet sense pagar, o pel·lícules i partits de futbol de franc. Si teniu la decisió presa, sigueu inflexibles amb els vostres arguments. L'estira-i-arronsa pot ser més o menys llarg, però al final acabaran claudicant i dient-vos que tramiten la baixa.

2) Si us passa com jo, que el telèfon us toreja, aneu "per les no tan bones". Copieu el següent text, lògicament substituint els exemples (és important que tingueu el contracte per saber quins són els vostres números) i envieu-lo per correu electrònic (clientes@digital-plus.net), correu certificat (apartat de correus 51.130, 28.080 Madrid) i burofax (902 21 31 21). Tot plegat no costa més de 5 euros i una estona de cua a Correus.
Yo, Menganito de Tal y Pascual, con DNI tropecientos millones y pico y número de abonado de Digital Plus requetecuantos, les comunico a través de la presente la resolución unilateral de mi contrato, número equis, y griega y zeta, con dicha sociedad y les solicito den curso a la baja del servicio en el plazo de un mes a contar desde la recepción de este escrito, tiempo estipulado en sus condiciones generales de contratación.Para que conste a los efectos oportunos les envío esta notificación por fax, con copia a la dirección de correo electrónico y al apartado postal que señalan en dichas condiciones. Firmado en tal con fecha cual.
Val a dir que, per si un cas, jo vaig anotar el meu número d'abonat, el del terminal i el de la targeta, que quedi clar qui és el que es vol donar de baixa.

3) I després de tot això, cal esperar una trucada. Trucada en què, teòricament, t'han d'informar del distribuïdor on has de retornar el decodificador, que és de lloguer. La pregunta és, però si ja sé on vaig anar a contractar el Digital Plus, per què no hi vaig directament? L'única resposta que se m'acudeix és que et deixen amb el dubte de si et faran anar a un distribuïdor diferent per aprofitar, quan et truquen, de tornar-te a plantejar més ofertes que, evidentment, has de refusar. Aquí és on encara estic jo; espero la seva trucada.

4) Per si un cas, mentre els esperes, fes una cosa bàsica; vés a l'entitat bancària on tens domiciliats els rebuts de Digital+ i avisa'ls que no te'ls cobrin "never, never, never". I molta atenció perquè, com a experiència personal, he vist que el concepte Digital Plus, en el meu compte, constava de tres maneres diferents. Un petit canvi de coma o de punt o de deixar-se els punts entre les sigles pot ser fatal i pot fer que, tot i haver-vos donat de baixa, el mes que ve us tornin a passar el rebut amb el concepte "Digitalplus" en comptes de "Digital Plus", per exemple. Certifiqueu, els primers dies del mes següent a la baixa, que no us han passat el rebut.

5) I una bona notícia; no pateixis per la instal·lació de la parabòlica, cosa lògica si tens una instal·lació individual i vius en un bloc de pisos, amb la qual cosa vas haver de negociar amb el president de la comunitat. La parabòlica és teva i hi pots donar una magnífica utilitat; comprar-te un receptor de satèl·lit (hi ha tot tipus de preus) i pescar tots els canals sense codificar que puguis. La broma et sortirà millor si ets dels afortunats (antic Canal Satélite Digital) que tenia l'antena encarada al satèl·lit Astra, perquè els pringats (antic Via Digital) que la tenim encarada a Hispasat tindrem un nombre de canals més migrat. (Un link: http://www.satcesc.com/hispasat.htm) Però sempre et queda la opció de fer venir un tècnic i que t'orienti també la parabòlica a Astra.

Ja us aniré informant de les notícies que se'm vagin produint!

1 comentari:

oriolvidal ha dit...

Magnífic article de servei, si senyor! M'he descollonat viu imaginant-te dient "CONTRATO!", hehe. Com ens hem de veure...

Jo crec que restaré de per vida abonat a Imagenio per no enfrontar-me a una empresa tan titànica com la que has culminat. Digue'm segrestat, sí.

Per cert, a la comprovació de paraules, m'ha tocat escriure "pormo". Ah, alerta!